2016. november 15., kedd

Bemutatkozik Telkes Heni, a Nizita Szappanműhely tulajdonosa, a szappanok megálmodója és készítője


Ismerjük meg kicsit közelebbről Henit, a Nizita Szappanok készítőjét! 

Ha te is kedvet kapnál, velünk megtanulhatod, hogyan készíts természetes, bőrbarát szappanokat saját kezűleg. Jeletkezni itt tudsz a tanfolyamokra!

Hogy indult a Nizita Szappanműhely?

Telkes Heni szappankészítő vagyok, két gyermek édesanyja. Mivel mindannyian érzékeny bőrűek vagyunk, és a hagyományos (bolti) szappanok érzékenységet okoztak nálunk, fontossá vált számomra, hogy megoldást találjak bőrünk mindennapos kíméletes ápolására. 2015 tavaszán kezdtem meg hivatalosan vállalkozásomat, melynek keretében elsősorban bőrtápláló, kézműves szappanokat készítek. Előtte már három éven át készítettem szappanokat, akkor még laikusként, barátoknak, egyre nagyobb érdeklődői körrel. Így alakult ki, majd bővült termékpalettám a mostanira. 
 

Hogyan választottad a Nizita nevet, mi a jelentése?


Szerettem volna valami igazán egyedit, sokáig kerestem, mire egyszercsak az ünnepek alatt otthon üldögélve erre esett a választás. Nizita jelentése: az, aki a csöndességet és a nyugalmat hozza el. A név betűiből anagrammát festettem, melyből később egy grafikus segítségével logót szerkesztettünk.

 

 

 

Melyik a kedvenc szappanod? 

A hideg eljárással készült szappanokon túl meleg eljárással hagyományos mosószappant is főzök óriási edényben, melyet üknagyanyáink még az udvaron készítettek naphosszat nagy üstben. Ennek készítése számomra egy szerelem, egy művészet. Minden egyes főzés egy újabb kihívás. A folttisztító hatásáról már nem is beszélve. Azt tapasztalom, hogy messze felülmúlja a mai folttisztítókat. 100 %-ban szappant tartalmaz egy tömb, semmi mást.


Szappanokon kívül más termékeket is készítesz?

Meleg eljárással készülnek méhviasz alapú Ajakbalzsamaim is, valamint szappan alapú gyógynövényes Samponjaim. Elkötelezett híve vagyok a természetességnek. Ezért is használok minőségi alapanyagokat, s nagyon ügyelek arra, hogy ha illatosítok, akkor csakis 100 %-os tisztaságú és kiváló minőségű illóolajat tegyek termékeimbe. Munkám során kozmetikus és bőrgyógyász tanácsát és véleményét is többször kértem annak érdekében, hogy minél pontosabb választ adhassak vevőim kérdéseire.
Ezen felül készítek nemezelt, azaz birkagyapjúba „csomagolt” szappanokat, melyek így természetes szivacsszappanként funkcionálnak, s egyben egyediek, szépek is. Ehhez a munkához elengedhetetlen az ihlet, a teljes odafigyelés, a koncentráció. Ezt rosszkedvűen, kapkodva nem lehet csinálni. Mert a kis szappanokon meglátszik, hogyan is készültek.

Mai világunkban egyéni vállalkozónak lenni nem a legegyszerűbb dolog, s ezért a gyártás-forgalmazáson túl kézműves foglalkozásokat tartok gyerekeknek 4 éves kortól ovódákban, iskolákban. Szappant nemezelünk, karkötőket, kisképet, tárgyakat alkotunk színezett birkagyapjúból meleg víz és szappan segítségével. Öröm nézni és részt venni abban, ahogy a gyerekek keze alatt alakul, formálódik a gyapjú. Idén nyáron megtartottam első napközöis kézműves táboromat, melyeket jövőre is tervezek.

A természetesség mellett másik nagyon fontos dolog számomra az egészség, ezért egészségügyi alapismereteim mellett kitanultam a közérzet javító- és stresszoldó masszírozást is.


Jövőbeli terveid?

Ajakápoló palettám bővítése, idővel a fürdés, mint élmény növelése, például testolajok, fürdőbombák, fürdősó által. Továbbá a nemezelés és a masszázs terén ismereteim továbbfejlesztése.

Mivel foglalkoztál a Nizita Szappanműhely létrehozása előtt?


A műhely megalapítása előtt már három évvel elkezdtem magam képezni, tanfolyamokon vettem részt és gyakoroltam a különféle szappankészítési technikákat a főállásom mellett.

Valójában sok mindennel foglalkoztam már, egyik alapszakmám a szakács, amire anno azért iratkoztam be, mert imádtam főzni. Mégis a kommunikáció világába terelt az élet. Leghosszabban, 15 éven át egy országosan működő diákmunka közvetítő cég egyik ügyvezetője voltam, ahol emberekkel foglalkoztam, diákoknak segítettem munkát találni, tárgyaltam, jöttem-mentem. 
Valamennyi felhasznált kép a Nizita szappanműhely tulajdonát képezni, felhasználásuk előzetes beleegyezés nélkül tilos!
 

Mit szeretsz legjobban a munkádban?


Az alkotás örömét, hogy mindig van meglepetés, hogy mindig van kihívás. Hogy van hova fejlődni.

Mi a legnehezebb a munkádban?

Számomra a csomagolás folyamata. Ezt a részét szívesen átadnám másnak!

Hol lehet megvásárolni a termékeidet?


Webshopomban a www.nizitaszappan.hu oldalon, valamint havi egyszer a szentendrei termelői piacon, itt-ott vásárokban, illetve személyesen nálam, a műhelyemben.

Ha lenne egy kívánságod, mi lenne az?

A termékkódrendszerbe való regisztrációja a termékeimnek.
Köszönöm Heninek a virtuális beszélgetést, remélem minél többen megismeritek majd ezt az energikus, csupa mosoly nőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése